Pelawat.

web site hit counter

Signs of Trance

Ini merupakan petunjuk yang lengkap untuk anda mengenali tanda atau (symptom – symptom ) subjects yang telah memasuki alam trance. Tanda-tanda ini tidak dapat di timbulkam melalui rangsangan oleh subject. Subject biasanya akan menunjukan sekurang-kurangnya salah satu dari tanda yang akan kami sebutkan di bawah ini. Tetapi dalam banyak kes subject akan menunjukan banyak tanda selain dari yang di jelaskan di bawah ini.

1. Perubahan pada Suhu dan bacaan denyutan nadi_ Kebiasaan subjects menunjukan tanda perubahan yang amat ketara dalam perubahan suhu badan.Banyak subjects merasa sejuk atau dingin, sebahagian subject lainya merasa kan kehangat. Perubahan bacaan denyutan nadi menjadi amat perlahan secara extreme serentak dengan perubahan releksasi yang mendalam.

2. Fluttering eyelids (R. E. M.) Berkedipan mata/ bergerak-gerak mata. Pada hakikatnya semua subjects yang berada dalam situasi trance akan menunjukan 'fluttering of eyelids'. Ini menunjukan subject benar-benar berada di dalam keadaan (R. E. M.) (Rapid Eye Movement) pegerakan mata berlaku dengan cepat sekali.

3. Reddening of the eyes ( mata menjadi kemerahan) Pada dasarnya semua subjects akan menunjukan mata mereka menjadi merah bila mana mereka sudah mencapai trance.Phenomenon ini terjadi bila mana otot – otot di sekitar mata menjadi malas dan releks yang mendalam ( tidak cergas dalam pekerjaanya). Serentak dengan situasi ini darah yang mengalir kebahagian saraf mata menjadi amat perlahan dan mata akan berlaku kemerahan kerana darah yang sampai tidah begitu cukup membekalkan oksigen pada bahagian tersebut.

4. Increased lacrimation (mata ber air) Banyak subjects pada masa memasuki Trance akan cenderung mengalir air mata. ( maka sugesti yang bersifat sedih dan emosi memainkan peranan yang besar untuk memperdalamkan trance), Ini kerana kelenjar air mata tidak dapat berfungsi dengan baik. Minda Bawah sedarnya sepatutnya bekerja untuk mengendalikan proses organ di tubuh badan berfungsi, tapi tugasnya terabai kerana pengaruh hypnosis.

5. Eyes rolling back ( Mata terbalik keatas) Kebanyakan subjects, Apa bila berada dalam phonemena trance subject kebiasaan bersikap untuk membakikan bola mata kearah cakra mahkota. Tidak di ketahui dengan jelas maksud tindakan sepontan subject tapi mengandungi sentuhan keilahiah. Maka dari keadaan ini untuk memudahkan subject memasuki alam trance anda di galakan untuk meminta subject melihat kearah kepalanya sendiri.